سئو چیست

what seo

در این مقاله می خواهیم برای شما توضیح دهیم که سئو چیست و انواع سئو به چه شکلی انجام می شود، همچنین در مورد شیوه سئو هم توضیحاتی خواهیم داد.


سئو یا همان seo مخفف عبارت Search Engine Optimization است که به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر می باشد. سئو در واقع مجموعه کارهایی است که توسط آنها ارتباط سایت و کاربری را بهبود بخشیده و در نتیجه موتور جستجو رتبه بالاتری به شما می دهد. بهتر است بدانید سئو سایت به معنای فريب موتور‌های جستجوگر نیست بلکه انجام روشهایی برای سئومند کردن وبسایت و همچنین کمک به موتورهای جستجو برای دسترسی بهتر به سایت می باشد.
سئو یک فرآيند ساده‌ نيست که هر فردی بتواند به راحتی آن را انجام دهد، در واقع سئو سایت نيازمند دانش و تجربه در این زمینه می باشد و در کنار این دو فاکتور صبر هم یک گزینه بسیار مهم در کار سئو می باشد. باید بدانید موتورهای جستجوگر به ویژه موتور جستجوگر گوگل دائمآ در حال تغییر الگوریتم های خود برای رتبه دادن به سایتها می باشند، به همین دلیل یک سئوکار خوب همواره باید دانش خود را بروز نگاه داشته و به این الگوریتم ها دقت نماید و در کار خود از آنها استفاده کند. موتور جستجو گوگل دارای بيش از 200 معيار برای رتبه بندی سایتها می باشد و یک سئوکار خوب باید مهمترین آنها را بداند و از آنها در رشد وبسایت ها بهره بگیرد.
تا چند سال قبل سئو کار بسیار راحتی بود به دلیل اینکه از طرفی موتورهای جستجوگر الگوریتم های پیچیده ای نداشتند و از طرفی رقابت نیز به اندازه امروز در دنیای اینترنت وجود نداشت به همین دلیل امروزه کار سئوکاران از قبل بسیار سختتر شده و باید فعالیت های بیشتر و پیچیده تری برای بالا امدن رتبه سایتها انجام دهند.
هدف یک سئوکار از سئو نمودن سایت کمک به آن برای بدست آوردن رتبه بالا در نتايج جستجو در کلمه کلیدی مورد نظر و در نتیجه افزايش ورود کاربران به سایت و رونق کسب و کار از طریق آن سایت می باشد. سئو به نسبت سختی کلمه کلیدی و همچنین رقابتی که در آن کلمه کلیدی وجود دارد می تواند کار سختتر و همچنین زمانبرتری باشد. بهتر است بدانید سه لینک اول در جستجو 58.4 درصد از بازدید کاربران را به خود اختصاص می دهند و این خود اهمیت سئو را در کسب و کار و موفقیت یک سایت نشان می دهد.
سئو در مقابل تبلیغات گوگل بسیار اهمیت بالاتری دارد هم از نظر هزینه و هم از نظر کاربران، برای مثال تحقیقات نشان داده کاربران در نتایج جستجو 72.3 بر روی نتایج طبیعی کلیک می کنند و تنها 27.3 درصد کاربران بر روی تبلیغات کلیک می نمایند و این خود نشان می دهد کاربران به سایتهایی که در نتایج طبیعی جستجو قرار دارند اعتماد بیشتری دارند.
سئو دارای اهداف بسیار زیادی است که در ادامه برخی از آنها را بیان خواهیم نمود:
سئو در بازدید سایت تاثیر بسیار مثبتی دارد.
سئو موجب برند سازی می شود.
سئو موجب افزایش ترافیک سایت می شود.
سئو موجب می شود سایت شما رتبه بالایی در نتایج جستجو داشته باشد.
سئو باعث افزایش فروش و رونق کسب و کار خواهد شد.
سئو خود یک ابزار تبلیغات است.
سئو به دو بخش اصلی سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم می شود، که در ادامه در مورد این دو توضیحاتی خواهیم داد:
سئو داخلی یا On Page SEO
سئو داخلی به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که در داخل سایت برای بهبود سئو انجام می شود. سئو داخلی دارای موارد بسیار زیادی می باشد که با انجام آنها شما می توانید یک سایت سئومند داشته باشید. سئو داخلی بسیار مهم است زیرا شما اگر سایت سئومندی نداشته باشید هرچه بر روی سئو خارجی خود کار کنید نمی توانید رتبه خوبی را کسب نمایید.
سئو خارجی یا Off Page SEO
سئو خارجی به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که برای بهبود رتبه سایت در خارج از آن سایت انجام می شود. سئو خارجی علمی بی انتها است و دارای موارد بسیار زیادی می باشد و یک سئوکار خوب باید از این موارد برای بدست آوردن بهترین رتبه برای سایت استفاده نمایید.
یک سئوکار با در کنار هم قرار دادن سئو داخلی و سئو خارجی می توان به بهترین نتیجه برسد.
سئو به دو شیوه کلی کلاه سفید و کلاه سیاه انجام می شود که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت:
سئو کلاه سفيد
سئو کلاه سفید به روشی از سئو گفته می شود که در آن از قوانین موتورهای جستجوگر استفاده می شود. در واقع سئو کلاه سفید بهترین روش سئو می باشد و در آن از اصول مفید سئو طبق الگوریتم های موتورهای جستجوگر استفاده می شود. این روش سئو مقداری زمانبر بوده ولی بهترین شیوه سئو می باشد و موجب می شود در آینده سایت شما مورد جریمه موتورهای جستجوگر قرار نگرفته و دچار افت رتبه نشود.
سئو کلاه سیاه
سئو کلاه سیاه به مجموعه کارهایی گفته می شود که برای فریب موتورهای جستجوگر انجام می شود و این شیوه بدترین شیوه در سئو می باشد، زیرا ممکن است در زمان کم موجب رشد ناگهانی و افزایش رتبه سایت شما در نتایج گردد، ولی در آینده نزدیک و با متوجه شدن موتورهای جستجوگر از فریب شما آنها شما را جریمه و موجب افت رتبه شما شده و حتی ممکن است سایت شما را از نتایج حذف نمایند.
البته نوعی دیگر از سئو هم به نام سئو کلاه خاکستری وجود دارد که مجموعه ای از دو سئو کلاه سفید و کلاه سیاه می باشد، این مورد می تواند در افزایش رتبه سایت موثر باشد ولی ریسک جریمه شدن توسط موتورهای جستجوگر را دارد.
در ادامه برخی از واژه های موجود در سئو را برای شما بیان خواهیم کرد و توضیح کوتاهی در مورد آنها برای شما خواهیم داد، تا با این واژه ها بیشتر آشنا شوید:
بهینه سازی قالب
در بهینه سازی قالب کدهای قالب از نظر سئو بهینه می گردند و مواردی مانند تگها و... به درستی مورد استفاده قرار می گیرند.
بهینه سازی محتوا
در این روش محتوا سایت از نظر سئو و فاکتورهایی مانند استفاده صحیح از کلمات کلیدی و... بهینه می شود.
بک لینک
بک لینک به لینکی گفته می شود که از یک سایت به سایت دیگر داده می شود و تاثیر بسیار زیادی در سئو دارد.
لینک داخلی
بک لینک هایی گفته می شود که بین صفحات یک سایت داده می شود و موجب می شود کاربر راحتتر بین صفحات جابه جا شود.
سئو دارای واژه های بسیار زیادی است که در مقالات دیگر در مورد آنها توضیحات کاملتری خواهیم داد.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

فرم تماس

کاربران گرامی با استفاده از فرم زیر می توانید با کارشناسان زرین سئو ما تماس حاصل نموده و در زمینه سئو سایت خود با آنها مشورت نمایید.

اطلاعات تماس

تهران - پونک، خیابان سردار جنگل، خیابان طباطبایی، خیابان زاگرس، پلاک 9 واحد 1
ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
 
 
تلفن:  44491770 - 021
تلفن:  44491771 - 021
موبایل: 09126863580
تلگرام: 09126863580

به ما بپیوندید