انواع سئو سایت

types of seo

در این مقاله تصمیم داریم انواع سئو سایت را برای شما کاربران ارجمند توضیح دهیم و انواع روشهای مفید و مضر سئو سایت را برای شما بیان نماییم.

 انواع سئو سایت جزء مباحث مهم و مورد بحث برای مدیران سایت می باشد. در این مقاله انواع سئو را مورد بررسی قرار می دهیم ، سئو را می توان از دیدگاه های مختلف مورد بررسی قرار داد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

1. انواع سئو از نظر کارایی
سئو داخلی و سئو خارجی
سئو داخلی در واقع به معنای بهینه سازی سایت می باشد که می شود سایت را از لحاظ لینک های داخلی و برنامه نویسی و ... بررسی کرد.
سئو خارجی به مباحث متفاوت تری مانند ثبت سایت در موتورهای جستجوگر و گرفتن لینک و ... مربوط می شود.
2. انواع سئو از لحاظ نوع عملکرد
انواع سئو سایت را ازدیدگاه عملکرد می توان به دو دسته کلاه سفید و کلاه سیاه تقسیم نمود. سئوکارهایی که از سئو کلاه سفید استفاده می کنند کسانی هستند که تلاش می کنند تا به طرز طبیعی و با توجه به آخرین استاندارد های موتور های جستجوگر، رتبه سایت شما را بهتر کند. اما سئو کارهایی که از روش سئو کلاه سیاه استفاده می کنند سعی بر این دارند که با روش های غیر طبیعی رتبه وب سایت شما را بهتر کنند این نمونه از انواع سئو سایت زمان کمتری می برد اگر موتور های جستجو گر متوجه شوند که شما از این نوع سئو استفاده می کنید ممکن است وب سایت شما جریمه شود.
انواع سئو سایت از لحاظ عمکرد و ویژگی ها متفاوت می باشد با این حال گوگل استاندارد خاص را برای سئو سایت در نظر دارد که ما شما را با آن ها آشنا می کنیم.
سئو سایت کلاه سفید و سئو سایت کلاه سیاه از انواع اصلی بهینه سازی موتور جستجو به شمار می آیند. سئو سایت کلاه سفید در واقع در روش استاندارد گوگل می باشد.
انواع سئو سایت : سئو سایت کلاه سفید
در میان انواع سئو سایت روش سئو سایت کلاه سفید روش استاندارد گوگل است، که در این روش قوانین و اصول الگوریتم های سئو رعایت شده و مورد توجه و مورد استفاده واقع می شود. در مجموع سئو سایت کلاه سفید سعی بر پیاده سازی اصولی و مورد پسند کاربر سایت دارد که در مراحل مختلفی پیاده سازی و اجرا می شود.
تاکتیک سئو کلاه سفید چیست و دلیل اهمیت آن
تاکتیک های سئو کلاه سفید شامل سه بخش می باشند، که عبارتند از:
کیفیت بالای محتوا
استفاده کردن از متا تگ های تاثیر گذار و و انتخاب کردن لغات کلیدی قوی و مناسب
ساختار بهینه سازی شده سایت
روزانه میلیون ها نفر با استفاده از موتور جستجوی گوگل لغات مختلفی را جستجو می کنند و موتور جستجوگر گوگل از منابع مهم و ضروری برای کشف مشتریان که برای یک کسب و کار مهم است تلقی می شود. از عوامل اهمیت استفاده از تکنیک های سئو کلاه سفید نسبت به کلاه سیاه ماندگاری و پایداری بیشتر آن در مقابل الگوریتم های در حال آپدیت گوگل است، که استفاده از سئو کلاه سیاه می تواند منجر به جریمه های سخت و سنگین مانند حذف شدن از نتایج گوگل شود. این موضوع می تواند تهدید و خطر مهمی باشد که موجب طولانی شدن و یا غیر ممکن شدن بازگشت از پنالتی ها و جریم ها شود، توجه داشته باشید که بعد از پنالتی شدن تضمیبی برای بازگشت به نتایج گوگل وجود ندارد، بنابراین تمرکز اغلب سئو کارها در بحث استفاده از انواع سئو سایت این می باشد که از سئو کلاه سفید استفاده کنند تا توسط گوگل پنالتی نشوند.
سئو سایت کلاه سفید داخلی on-page
سئو سایت کلاه سفید دارای مراحل مختلفی است که به آنها می پردازیم. به طور مثال تعیین دامنه سایت و پیاده سازی سایت و... جزء این مرحله به شمار می آید. در ابتدا از انتخاب دامنه و هاست مناسب شروع می کنیم. بعد از آن با توجه به قوانین گوگل در برنامه نویسی سایت و طراحی استاندارد گوگل اقدام به پیاده سازی می کنیم. با مطالعه تکنیک های سئو می توانید این اقدامات را بهتر پیاده سازی کنید. پارامترهای تاثیر گذار بر موتورهای جستجو توسط برنامه نویس و سئو کار قابل ویرایش و تغییر است. که این پارامترها سئو سایت کلاه سفید داخلی نام گرفته اند.
سئو سایت کلاه سفید خارجی off-site
سئو سایت کلاه سفید خارجی off-site مربوط به فعالیت های خارجی وبسایت می باشد، که باعث بالا رفتن ارزش و اعتبار سایت از دیدگاه گوگل می شود. این مرحله شامل فعالیت در شبکه های اجتماعی و همینطور ساختن بک لینک های استاندارد نیز می شود. از فاکتور های مهم و عوامل مهمی که تاثیر مستقیم در رنکینگ وب سایت شما در گوگل دارد، می توان به تعداد بک لینک ها میزان اعتبار سایت های لینک دهنده اشاره کرد. سئو سایت کلاه سفید خارجی off-site با بازاریابی اینترنتی با سئو نیز صورت می پذیرد.
انواع سئو سایت : سئو سایت کلاه سیاه
از دیدگاه گوگل سئو سایت کلاه سیاه روشی غیر قانونی به شمار می آید. سئو کار هایی که از این روش غیر قانونی وغیر اصولی به نام کلاه سیاه black-hat را مورد استفاده قرار می دهند، به سایت آسیب وارد می کنند. وب سایت هایی که با استفاده از این روش سئو می شوند به سرعت رتبه های بالای گوگل را بدست می آورند، ولی به همان سرعت از نتایج گوگل حذف شده و در کل عمر کوتاهی دارند. پس بهینه سازی سایت به روش اصولی امری مهم و ضروری است.
در بررسی های جامع تر و کامل تر، سئو سایت کشورهای خارجی، سئو سایت خبری، سئوی محلی یا لوکال سئو، سئو سایت ویدیویی ، سئو سایت های فروشگاهی و ... مورد بررسی قرار می گیرد.
سئو کلاه سیاه
سئو کلاه سیاه چیست؟ به تکنیک ها و استراتژی هایی اطلاق می شود، که با استفاده از روش های غیر قانونی برای بالا بردن رتبه وب سایت خود تلاش می کنند و تلاش برای گمراه کردن موتور های جستجو دارند. مرکز اصلی در روش سئو کلاه سیاه افزایش رتبه است و بر مخاطبان و کاربران هیچ تمرکزی ندارد. افرادی که از این روش ها استفاده می کنند از استاندارها و قوانین گوگل پیروی نکرده و تنها چیزی که به آن توجه می کنند این است که به سرعت در صفحه اول قرار بگیرند.
امروزه دستور العمل هایی برای سئو وجود دارد. این دستور العمل ها وقوانین برای کاربران است که به کمک آن ها بتوانند یک محیط مناسب ایجاد کنند تا هم بهتر و سالم تر کار کنند و هم تجربه کاری خود را بهبود بخشند. با استفاده از این دستور العمل ها می توانند به صورت قانونی و اصولی رتبه وب سایت خود را بهبود ببخشند به طرزی رتبه آن ها کاهش پیدا نکند. برای اینکه بتوانید رتبه سایت خود را بالا نگه دارید باید از آخرین تکنیک ها سئو و تغییرات گوگل آگاه باشید تا در رتبه های اول و بهتر بمانید. آن دسته از افراد که در حوزه سئو کلاه سیاه فعالیت دارند نیز از این موضوع اطلاع دارند ولی به قصد سریع تر رسیدن به مقصود خود از این روش استفاده می کنند متاسفانه حتی موفق هم نمی شوند بلکه گوگل آن ها را جریمه کرده و پنالتی میکند.
7 تکنیک خطرناک سئو کلاه سیاه
1. خرید لینک
مت کات متخصص سئو می گوید:
اکثریت افراد می کوشند با خرید لینک، لینک ها ی ورودی بیشتری گرفته و به سرعت در صفحات ابتدایی جای گیرند. این روش از تکنیک های بد این نوع سئو است و حتی سایت های بزرگ نیز از آن استفاده می کنند.
صاحبان وب سایت ها در انواع سئو سایت با این دید که می توانند با استفاده از این روش سایت خود را بالا بیاورند، از این روش استفاده می کنند غافل از این که برای این که در رتبه های بالا بمانند باید برای محتوا هم هزینه کنند اما در نظر داشته باشید که که سئو کارانی که از روش کلاه سیاه اقدام به بهینه سازی می کنند به شدت مورد برخورد گوگل واقع می شوند .
2. کامنت های اسپم
مطمئنا دیده اید افرادی که در زیر پست ها کامنت های نامربوط قرار می دهند که محتوای آن ها ارتباطی با موضوع ندارد و یا برای مثال اقدام به گذاشتن لینک سایت خود می کنند چه بسا ممکن است خود شما نیز این تجربه را داشته باشید. این نوع کامنت ها کامنت اسپم نام دارد و از تکنیک ها و روش های سئو کلاه سیاه به شمار می آید، زیرا فکر میکنند این موضوع بر روی سایت اثر خوب دارد.
اما توجه داشته باشید که سایت ها این لینک های ورودی را nofollow می کند که به معنای عدم تاثیر بک لینک بر سایت شماست و شاید منجر به جریمه سایت نیز شود.
در صورتی که شما بدون بررسی اقدام به تایید کامنت کنید می تواند منجر به نمایش لینک های اسپم و مخرب شود که مورد پسند کاربران نیست. پس دلیلی برای استفاده از سئو کلاه سیاه وجود ندارد .
3. محتوای کپی شده
در مورد محتوای مناسب بحث های زیادی وجود دارد و می توان گفت که محتوا رکن اصلی سایت است. بهتری روش برای بدست آوردن یک رتبه خوب تولید کردن یک محتوای مناسب است و کپی کردن محتوا جزء مخرب ترین ها در سئو می باشد .
کپی کردن محتوا نه تنها موجب جریمه شدن سایت شما می شود بلکه اعتبار و ارزش سایت شما را نیز در بین رقبا و کاربران سایتتان تحت تاثیر قرار می دهد. لازم به ذکر است که اگر می خواهید از محتوای تکراری استفاده کنید به طور مثال یک مقاله ای که قبلا قرار داده بودید را دوباره در سایت خود استفاده کنید می توانید از تگ canonical استفاده کنید.
4. نهان کردن متن
مخفی کردن متون یکی دیگر از تکنیک های این نوع سئو به حساب می آید. سئو کار یا تولید کننده محتوا با استفاده از این تکنیک محتوایی را در سایت قرار می دهد که توسط مخاطبان قابل رویت نیست ولی موتورهای جستجو می توانند آن ها را ببینند. با پیشرفت فناوری اغلب موتورهای جستجو قادر به تشخیص این موضوع هستند و فورا اقدام به جریمه سایت می کنند اما با این حال همچنان استفاده می شود.
5. Doorway page
از دیگر تکنیک های سئو کلاه سیاه صفحه پرش یا پل است، که برای لغت کلیدی مد نظربهینه شده و از دید محتوا و مطلب ارزش خاصی ندارد و بیشتر به منظور پیمایش کاربر بین صفحات مختلف که ارتباطی به موضوع جستجو ندارد استفاده می شود.
به طور مثال از عباراتی لینک شده در محتوا استفاده می کنند که کاربر با زدن بر روی آن لینک به جای دیگری منتقل شود، مثلا "اگر می خواهید درباره ی سئو بیشتر بدانید کلیک کنید " اما کاربر با زدن بر روی لینک متوجه می شود که محتوای آن ربطی به عنوان لینک ندارد.
6. به کارگیری کلمات کلیدی زیاد
تکنیک به کار گری کلمات کلیدی زیاد سابقا خیلی کاربردی تر بوده اما در حال حاضر هیچ توفیقی به جز جریمه سایت ندارد. گوگل برای اینکه فریب نخورد یک میزان مشخصی را برای استفاده از کلمات کلیدی تعیین کرده که 1 تا 3 درصد محتوی هر صفحه می باشد. تا اگر بیشتر از آن استفاده کنید گوگل فرض میک ند شما قصد فریب دادن آن به منظور جذب ترافیک دارید و در واقع دارای محتوای با ارزشی نیستید، از همین جهت سایت شما را جریمه خواهد کرد.
7. محتوای غیرقابل مشاهده
در این تکنیک مدیر محتوا یا صاحب سایت اقدام به گذاشتن کلمات کلیدی به صورت سفید و غیر قابل مشاهده در پس زمینه سایت خود می کند که کاربر نمی توند آن را ببیند ولی موتور های جستجو متوجه آن می شوند . این نیز جز تکنیک های این نوع سئو به حساب می آید که گوگل برای این که شما بیش از انداره از کلمات کلیدی استفاده کردید اقدام به جریمه شما می کند .
تفاوت این مورد با cloaking در این موضوع است که اگر از پنهان سازی استفاده کنید می توانید کدهای جاوا اسکریپت نیز از دید کاربران پنهان کنید، اما در این فقط متون پنهان می شود و در هر صورت از تکنیک های سئو کلاه سیاه می باشد و غیر اصولی است.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

فرم تماس

کاربران گرامی با استفاده از فرم زیر می توانید با کارشناسان زرین سئو ما تماس حاصل نموده و در زمینه سئو سایت خود با آنها مشورت نمایید.

اطلاعات تماس

تهران - پونک، خیابان سردار جنگل، خیابان طباطبایی، خیابان زاگرس، پلاک 9 واحد 1
ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
 
 
تلفن:  44491770 - 021
تلفن:  44491771 - 021
موبایل: 09126863580
تلگرام: 09126863580

به ما بپیوندید