کلمه کلیدی

keywords

در این مقاله تصمیم داریم بگوییم کلمه کلیدی چیست و همچنین در زمینه کلمات کلیدی برای شما توضیحاتی دهیم تا بتوانید بهتر از آنها استفاده نمایید.

اگر این سوال برایتان پیش آمده که "کلمه کلیدی" یا "عبارت کلیدی" چیست در این مقاله به مفهوم، کاربرد و نحوه انتخاب آن میپردازیم، پس اگر به دنبال جواب هستید مقاله را تا انتها دنبال کنید.
برای طراحان سایت و صاحبان کسب و کار اینترنتی ترافیک سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این ترافیک نیازمند سئوی قوی می باشد تا لینک سایتشان در اولین صفحه جستجوی گوگل نمایش داده شود. می توان گفت یکی از مهمترین اصول سئو برای راه یابی به صفحه اول جستجو کلمات کلیدی هستند، پس باید دقت لازم را در انتخاب آن داشته باشید. کلمه یا عبارت کلیدی می تواند یک یا چند کلمه مرتبط با سایت و پیج شما باشد که افراد مختلف آن را در گوگل جستجو می کنند و اگر شما این کلمات را به تعداد مناسب و بجا در محتوای پیج خود استفاده کرده باشید موتور جستجوی گوگل سایتتان را در صفحه جستجو برای کاربر نمایش خواهد داد و این مساله باعث افزایش بازدید سایت شما خواهد شد. تعداد و تکرار استفاده از کلمات کلیدی در محتوا امر مهمی است و بارها و بارها تکرار کردن آن کاربر را خسته می کند، پس باید به اندازه ای متناسب به کار برده شود و همچنین یک جمله تکراری نباشد، بهتر است از چند کلمه کلیدی مختلف استفاده شود اما در صورت وجود محدودیت در کلمات می توان از یک عبارت به شکل های مختلف در یک محتوا استفاده کرد. حتی بیش از اندازه کم بودن این کلمات مهم نیز اشتباه است زیرا گوگل متوجه آن ها نمی شود بنابراین سایت شما را به کاربر معرفی نمی کند. درضمن اینکه از کلمات کلیدی در چه بخش هایی بهتر است استفاده شود نیز نکته مهمی است بخش های موثر و مهمی علاوه بر محتوا در طراحی سایت وجود دارند که بهتر است کلمات کلیدی را در آن ها بکار برد. حتما شما کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار یا محتوای سایت خود را می دانید اما سئوکاران حرفه ای و همچنین سایت ها و ابزارهای مختلفی برای کمک به شما هستند که کلمه کلیدی های جدیدتری به شما پیشنهاد می دهند و می توانند میزان جستجوهای آن در موتورهای جستجو را به شما اطلاع دهند.
راه های یافتن کلمات کلیدی
در وهله اول با مفهوم کلمه کلیدی و اهمیت آن در سئو آشنا شدیم، حال نوبت آن است که راه های پیدا کردن و انتخاب کلمه کلیدی مناسب را معرفی کنیم. کم نیستند موسسات و شرکت هایی که در ازای دریافت هزینه این کار را برای شما انجام دهند، اما سایت ها و ابزارهای زیادی نیز برای این کار وجود دارند.
1. موسسات و شرکت ها
موسسات طراحی سایت با دریافت مبالغی برای افراد و ارگان های مختلف سایت هایی را طراحی کرده و یا سایت آن ها را بهینه سازی کرده و بهبود می بخشند. اما ابتدا توجه داشته باشید که موسسه معتبری را برای این کار انتخاب نمایید تا زمان و پول خود را هدر ندهید. اگر سایت خود را به یکی از این شرکت ها سپردید در صورت نیاز و عدم توانایی شما در انتخاب کلمات کلیدی، آن ها با بررسی نوع کاربرد، محتوای سایت و اینکه افراد برای دیدن سایت شما چه مواردی را جستجو می کنند کلمات مناسبی را انتخاب کرده و در جای درست از آن ها استفاده می کنند. این شرکت ها برای انجام سئوی سایت مورد نظر بر اساس کلمه کلیدی، یا پکیج هایی با تعداد کلمات و مبلغ مشخص در نظر دارند و یا برخی از آن ها با توجه به سختی کلمه کلیدی و تعداد مورد نیاز هزینه را محاسبه می کنند.
2. ابزارهای گوگل
اگر توانایی پرداخت هزینه به شرکت های طراحی سایت را ندارید و می خواهید خودتان کلمات کلیدی سایتتان را بهبود ببخشید می توانید از ابزارهایی که گوگل ارائه داده است استفاده نمایید. گوگل به جهت بررسی کلمات کلیدی دو ابزار با نام های Google Trends و Google Keyword Planner در اختیار کاربران خود قرار داده است که با استفاده از این دو ابزار می توانید به راحتی به جواب برسید. برای استفاده از سایت Google Trends کافیست به سایت مراجعه کرده و کلمه اصلی مورد نظر خود را در کادر بالای صفحه جستجو نمایید، سپس صفحه جدیدی برای شما باز می شود که در قسمت پایین آن یعنی Related Search می توانید اطلاعات مربوط به کلمه جستجو شده خود را بدست آورید. برای استفاده از سایت Google Keyword Planner نیز می بایست ابتدا در گوگل عضو شوید، سپس با ورود به این سایت و جستجو کردن کلمه کلیدی مورد نظر می توانید به تمامی کلمات کلیدی مرتبط با موضوع سایت خود دست یابید.

3. ابزار KWFinder
این ابزار نیز یکی از راه های دستیابی به کلمات کلیدی می باشد و کلمات کلیدی دنباله دار واقعی با رقابت سئوی پایین را به شما نشان می دهد، همچنین نمره رقابت هر کلمه کلیدی را در بازار هدف آن محاسبه می کند. استفاده از این ابزار پس از ثبت نام برای سرچ 5 کلمه کلیدی در روز رایگان بوده و تنها 50 کلمه کلیدی به شما ارائه می دهد. اما دارای 3 سطح با پرداخت هزینه می باشد که به شما این امکان را می دهد که 100، 500 و یا 1200 کلمه را جستجو کنید و در مقابل محدودیتی در ارائه کلمات کلیدی پیشنهادی ندارد. در این ابزار با کلیک بر روی هر کلمه کلیدی وضعیت رقبای شما در هر سطحی که بخواهید محاسبه و نمایش داده می شود. همچنین در صورت استفاده از ویژگی تکمیل اتوماتیک کلمات توسط گوگل کلمات کلیدی یکتا و خاص تری به شما نشان می هد. ویژگی دیگر این ابزار نمایش نمودار روند متوسطی از جستجوی ماه های قبل می باشد و به طور کلی نسبت به ابزار Google Keyword Planner از ویژگی های بیشتری برخوردار است.

ابزارهای دیگری همچون Ubersuggest، Keyword Tool IO، SEOChat Suggestion Keyword Finder و... نیز در این زمینه وجود دارند که کاربرد تمام آن ها در یک راستا بوده اما با ویژگی های کم و بیش می توانند شما را یاری دهند. با توجه به اهمیت فراوان کلمات کلیدی پس از پیدا کردن آن ها در انتخاب بهترین کلمات نیز باید به نکاتی توجه داشته باشید، این نکات عبارت اند از:
• هدفمند بودن : زمانیکه کاربر یا مشتری کلمه کلیدی خاصی را در ارتباط با محصول یا خدماتی که سایت شما ارائه می دهد جستجو می کند در واقع هدف شما محسوب می شود، پس شما باید بدانید که نیاز کاربر چیست؟ یا کاربر چگونه فکر می کند؟ و کلمات کلیدی خود را براساس ذهنیت کاربر انتخاب کنید.
• تعداد جستجو: دقت داشته باشید که کلماتی را انتخاب کنید که در گوگل تعداد دفعات جستجوی بیشتری داشته باشد، زیرا هرچه تعداد سرچ کلمه کلیدی بیشتر باشد بازدیدکنندگان سایت هم افزایش پیدا می کنند.
• تعداد رقبا: سعی داشته باشید کلمات کلیدی را انتخاب کنید که رقبای کمتری در اینترنت داشته باشد زیرا هرچه رقبای یک کلمه کلیدی بیشتر باشد بدست آوردن نتیجه مناسب با استفاده از آن کلمه سخت تر خواهد بود.
• قدرت رقبا : گاهی اوقات هم ممکن است کلمه کلیدی مورد نظر تعداد رقبای کم اما قدرتمندی داشته باشد، این موضوع نیز دریافت نتیجه مناسب را دشوار می کند. هرچه قدمت، تعداد صفحات، پیج رنک و پیج اتوریتی یک سایت بیشتر باشد قدرتمندتر است.
آنگاه که بهترین و مناسب ترین کلمات را برای سئوی سایت خود آماده کردید وقت آن رسیده است که از آن ها در جهت بهینه سازی سایت مورد نظر استفاده نمایید. برای استفاده از این کلمات در سایت نیز موارد مهمی وجود دارد که می بایست در نظر داشته باشید.
1. بسیاری از کلمات کلیدی دارای مترادف و یا کلمات مشابهی هستند که به آن ها هم باید توجه کنید.
2. هر کلمه کلیدی در سرچ گوگل دارای LSIهایی می باشد که در جهت انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو باید در نظر گرفته شود.
3. برای ساخت هر صفحه از سایت خود از یک کلمه کلیدی مشخص استفاده نمایید، این کار باعث افزایش کیفیت سئو داخلی صفحات سایت می شود.
4. از کلمات مشابه کلمه کلیدی مورد نظر در ساخت صفحات دیگر نیز می توانید استفاده کنید.
5. از آنجایی که معمولا کلمات کلیدی اصلی راجع به موضوع اصلی سایت می باشد ممکن است سختی آن کلمه کلیدی یا Keyword Difficulty آن زیاد باشد پس بهتر است از کلمه کلیدی های فرعی شروع کنید تا در ابتدای کار درگیر رقابت بالا و سنگین کلمه کلیدی هایی با سختی زیاد نشوید.
6. علاوه بر کلمه کلیدی می توانید از عبارت کلیدی که از چند کلمه تشکیل می شود نیز استفاده کنید.
بهتر است در صفحاتی که دارای کلمه کلیدی اطلاعات محور هستند ازCTA جهت گرفتن اطلاعات بازدیدکنندگان استفاده شود.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

فرم تماس

کاربران گرامی با استفاده از فرم زیر می توانید با کارشناسان زرین سئو ما تماس حاصل نموده و در زمینه سئو سایت خود با آنها مشورت نمایید.

اطلاعات تماس

تهران - پونک، خیابان سردار جنگل، خیابان طباطبایی، خیابان زاگرس، پلاک 9 واحد 1
ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
 
 
تلفن:  44491770 - 021
تلفن:  44491771 - 021
موبایل: 09126863580
تلگرام: 09126863580

به ما بپیوندید