گوگل وبمستر

webmaster

گوگل وبمستر تولز یکی از ابزارهای گوگل می باشد و وظیفه آن کمک به کسب و کارهای اینترنتی و نمایش وضعیت سایت است. گوگل وبمستر کاربردهای مختلفی دارد.

گوگل وبمستر تولز یکی از ابزارهای گوگل می باشد و وظیفه آن کمک به کسب و کارهای اینترنتی و نمایش وضعیت سایت است. گوگل وبمستر کاربردهای مختلفی دارد که مهم ترین آن مشاهده وضعیت سایت در یک مدت زمان مشخص می باشد، با آگاهی از میزان پیشرفت یا پسرفت سایت خود می توانید تصمیمات بهتری جهت بهینه سازی سایت خود بگیرید. همچنین می توانید کیفیت سایت خود را با توجه به معیارهای موتور جستجوی گوگل بالا ببرید. برای استفاده از گوگل وبمستر تولز کافیست gmail خود را وارد نمایید و پس از آن با کلیک روی دکمه add site و وارد کردن آدرس سایت خود و تایید آن می توانید از امکانات این ابزار استفاده نمایید. گوگل وبمستر تولز دارای چند تب می باشد که هرکدام کارآیی های متفاوتی دارند که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.
در ابتدا برای تایید آدرس سایت خود می بایست مراحلی را طی نمایید. پس از وارد شدن به وبمستر تولز و کلیک کردن گزینه add site و وارد کردن آدرس سایت، زمانی که آدرس برای گرفتن تایید نمایش داده می شود گزینه verify this site را کلیک نموده و بعد از آن وارد صفحه verify ownership شده و جهت تایید آدرس سایت در بخش verification method می توانید یک از 3 روشی که نام می بریم را انتخاب نمایید.
1. اضافه نمودن کد Html در بخش alternate method به صفحه اصلی سایت
2. اضافه نمودن فایل Html در روت وب سایت
3. اضافه نمودن کد به dns وب سایت
پس از انجام یکی از این روش ها روی گزینه verify، سایت شما در وبمستر ثبت می شود. بعد از انجام این مراحل می توانید از ابزار گوگل وبمستر جهت بهینه سازی وضعیت سایت خود و بالا بردن سطح کیفی سایت خود استفاده نمایید. حال به بررسی تب های مختلف این ابزار می پردازیم تا ببینیم هرکدام چه کارایی هایی دارند.

Dashboard: این بخش برای نمایش وضعیت و موقعیت کنونی سایت شما می باشد و اطلاعاتی درباره وضعیت سایت به شما می دهد که خود از سه بخش تشکیل شده است.
1. Errors: این بخش خطاهای پیش آمده برای ربات های گوگل در حین پیمایش سایت شما را نشان می دهد.
2. Search Analytic: میزان سرچ و وضعیت سایت شما را در نتایج جستجوی گوگل نشان می دهد.
3. Site Maps: وضعیت نقشه سایت شما را نمایش می دهد.
با بررسی نکات موجود در این گزارشات می توانید بفهمید چه میزان ورودی از گوگل دریافت کردید، همچنین در حالت های مختلف مانند نسخه موبایل یا دسکتاپ، سایت شما چه تعداد نمایش داشته است، این تعداد را براساس بازه های زمانی مختلف نیز می توانید مشاهده کنید. تحلیل CTR یا نرخ کلیک سایت به شما در سئو سایت و یافتن کلمات کلیدی مناسب کمک می کند.

Search Appearance: این قسمت نیز نشان دهنده نحوه نمایش سایت در جستجوها می باشد که خود شامل 5 بخش مختلف است.
1. Structured Data: این قسمت به بخش محتوا مربوط می شود و اگر هنگام تولید محتوا برای سایت از کلمات کلیدی استفاده کرده باشید در این بخش وضعیت محتوای شما را نمایش می دهد.
2. Data Highlighter: این قسمت اطلاعات ابزاری که به گوگل در فهمیدن الگوی داده ها و اطلاعات سایت کمک می کند را مشخص می نماید. از اطلاعات این قسمت می توانید برای تگ کردن داده های سایت خود استفاده کنید. برای انجام این کار باید روی Start Highlighting کلیک کرده و پس از طی مراحل در آخر اشتراک گذاری نمایید.
3. Rich Cards: در بخش Data Highlighter می توانید تگ ریچ کاردهای گوگل را نشانه گذاری نموده و پس از چند روز در بخش Rich Cards گزارش پیشرفت آن را مشاهده نمایید. از طریق ریچ کارد وبسایت خود را از نظر بصری برای کاربران موبایلی جذابتر نمایش دهید.
4. HTML Improvement: این قسمت که مهم ترین بخش گوگل وبمستر تولز می باشد در بهینه سازی سایت بسیار موثر است. در این بخش می توانید لیستی از اشتباهاتی که در HTML سایت با استفاده از تگ های استفاده شده رخ داده را مشاهده نمایید. اشتباهاتی که گوگل در این بخش لیست می کند شامل بسیار کوتاه یا طولانی بودن تگ توضیحات، طولانی یا کوتاه بودن تگ عنوان، تکراری بودن تگ عنوان و... می باشد.
5. Accelerated Mobile pages: این بخش که به AMP معروف است مدتی است به ابزار گوگل وبمستر افزوده شده و علت آن افزایش جستجوها از طریق موبایل و بیشتر شدن اهمیت سازگاری صفحات سایت با موبایل می باشد. این بخش تگ های HTML مجاز و غیرمجاز که جهت نمایش صفحات سایت مورد استفاده قرار می گیرند را نشان می دهد.

Search Traffic: این قسمت ترافیک و میزان بازدید سایت شما را نشان می دهد، این گزینه نیز دارای چند بخش مختلف با کاربرد های مفید می باشد.
1. Search Analytics: این قسمت آمار مفیدی را در ارتباط با سئو سایت شما بر اساس اطلاعاتی مانند تعداد کلیک ها، تعداد کلیک به نمایش سایت، تعدا نمایش سایت، موقعیت فراگیری در نتایج به صورت یک نمودار آماری در تاریخ های مختلف نشان می دهد.
2. Links To Your Site: این بخش از ابزار گوگل وبمستر نشان دهنده تعداد لینک ها و بک لینک های سایت شما می باشد.
گزینه Who links the most وب سایت هایی که بیشترین لینک را به سایت شما داده اند نشان می دهد.
گزینه Your most linked content صفحات سایت شما که دارای بیشترین لینک دریافتی هستند را نمایش می دهد.
گزینه How your data is linked عنوان های لینک شده به سایت شما را نشان می دهند.
3. Internal Links: در این قسمت می توانید لینک های داخلی سایت که به صفحات دیگر خود لینک داده اید را ببینید. لینک های داخلی نیز در بالا بردن رتبه سایت در گوگل تاثیر بسزایی دارند.
4. International Targeting: این بخش مربوط به مدیریت بیزینس های محلی است که در سئو محلی تاثیرگذار هستند.
5. Mobile usability: در این قسمت می توانید ببینید که کاربران سایت شما می توانند سایت را از طریق موبایل مشاهده نمایند یا خیر زیرا این اصل مهم برای گوگل بسیار قابل توجه است.

Google Index: این قسمت همانطور که از نام آن پیداست مربوط به ایندکس شدن صفحات سایت می باشد.
1. Index Status: این بخش نیز تعداد صفحاتی از سایت شما را که ایندکس شده اند نمایش می دهد.
2. Blocked Resources: از طریق این بخش می توانید صفحات و منابعی که برای گوگل مسدود شده اند را بیابید.
3. Remove URL: از این قسمت هم می توانید لینک های مورد نظر را از صفحات جستجو در گوگل حذف نمایید.

Crawl:
1. Crawl error: در این بخش از ابزار گوگل وبمستر می توانید خطاهای مربوط به سایت خود را که شامل در دسترس نبودن سایت، عدم وجود صفحه، خرابی سرور و... می باشد را مشاهده نمایید.
2. Crawl Stats: این بخش میزان فعالیت ربات های گوگل بر سایت شما را در طول 3 ماه گذشته و براساس 3 نوع نمودار نمایش می دهد.
Pages crawled per day: تعداد صفحاتی که در هر روز توسط ربات ها بررسی شدند.
Kilobytes downloaded per day: حجم اطلاعاتی که در هر روز دانلود شده است.
Time spent downloading a page: میانگین زمان صرف شده برای دانلود هر صفحه از سایت به میلی ثانیه.
3. Fetch As Google: این قسمت به ایندکس شدن سریع تر صفحات سایت شما کمک می کند تا ربات های گوگل راحت تر بتوانند سایت را شناسایی کنند.
4. Robots.txt tester: در این قسمت می توانید خطاهای احتمالی را با نمایش فایل Robots.txt مشاهده نمایید.
5. Sitemaps: برای مدیریت و بررسی نقشه سایت از این بخش استفاده نمایید.
6. URL Parameters: این قسمت نیز تعداد آدرس های URL بلوکه شده سایت توسط گوگل در فایل Robots.txt را برای بررسی این فایل نمایش می دهد.

Security Issues: اگر از نظر گوگل کد هک یا محتوای مخربی در سایت وجود داشته باشد در این قسمت گزارش می دهد.

Other resources: در این بخش سایر منابع و امکانات گوگل وبمستر که از آن ها می توانید برای بررسی سایت خود استفاده نمایید و همچنین لینک آن ها قرار داده شده است.
بدین ترتیب با نحوه استفاده از گوگل وبمستر تولز و کارآیی ها و اطلاعاتی که در اختیار ما قرار می دهد تا وضعیت سایت خود را بهبود ببخشیم و سایت خود را بهتر سئو کنیم آشنا شدیم. امیدواریم توضیحات داده شده در مقاله گوگل وبمستر برای شما مفید واقع شود.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

فرم تماس

کاربران گرامی با استفاده از فرم زیر می توانید با کارشناسان زرین سئو ما تماس حاصل نموده و در زمینه سئو سایت خود با آنها مشورت نمایید.

اطلاعات تماس

تهران - پونک، خیابان سردار جنگل، خیابان طباطبایی، خیابان زاگرس، پلاک 9 واحد 1
ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
 
 
تلفن:  44491770 - 021
تلفن:  44491771 - 021
موبایل: 09126863580
تلگرام: 09126863580

به ما بپیوندید