سئو داخلی سایت

seo on page

سئو و بهینه سازی وب سایت به دو شکل سئو داخلی یا On Page SEO و سئو خارجی یا Off Page SEO انجام می شوند. سئو داخلی سایت به مجموعه...

سئو و بهینه سازی وب سایت به دو شکل سئو داخلی یا On Page SEO و سئو خارجی یا Off Page SEO انجام می شوند. سئو داخلی سایت به مجموعه ای از تکنیک ها گفته می شود که به جهت بهینه سازی و ارتقاء رتبه درون سایت انجام می شوند. بکار بردن این تکنیک ها بر روی سایت علاوه بر بالا بردن رتبه در رسیدن به موفقیت در بازاریابی اینترنتی نیز نقش مهمی دارد. هر وب سایت می بایست هم برای کاربران بهینه سازی شود و هم برای موتورهای جستجوگر، زیرا موتورهای جستجو از این طریق می توانند سایت شما را بشناسند و به کاربران معرفی نمایند و کاربران نیز از این راه به سایت شما جذب می شوند. تکنیک های سئو داخلی سایت عبارتنداز تگ توضیحات متا، تگ عنوان، محتوا و کلمات کلیدی، بهینه سازی تصاویر در سئو داخلی، تگ هدینگ، اشتراک گذاری، سرعت بارگذاری سایت، قابلیت نمایش در تلفن همراه، بهینه سازی یو آر ال و...

تگ عنوان در سئو داخلی سایت

از موارد تاثیر گذار بر سئو داخلی سایت می توان به تگ عنوان اشاره نمود که اولین گزینه ای است که کاربر با آن مواجه می شود، این تگ به موتورهای جستجو می فهماند که موضوع محتوای صفحه درباره چیست. سعی کنید کلمه کلیدی را در عنوان صفحه به کار ببرید زیرا در زمانیکه کاربر کلمه کلیدی را جستجو می کند اگر کلمه کلیدی در عنوان وجود داشته باشد، در صفحه نتایج گوگل به صورت برجسته نمایش داده می شود که این موضوع باعث جلب توجه کاربر و بالا رفتن نرخ کلیک خواهد شد.

تگ توضیحات متا در سئو داخلی سایت

تگ توضیحات به صورت مستقیم بر کسب رتبه سایت تاثیر ندارد اما منظور این نیست که تگ توضیحات هیچ اهمیتی ندارد. در صورتیکه بتوانید یک توضیح کوتاه اما تاثیرگذار و ترغیب کننده در مورد صفحه یا مطلب خود در این تگ قرار دهید کاربران را جذب می کند تا روی سایت کلیک کرده و وارد آن شوند. موتورهای جستجو از طریق تگ توضیحات محتوای صفحه را ارزیابی می کنند و به کاربر یک پیش زمینه از موضوع صفحه نشان می دهد، به همین علت می بایست که از جملات جذب کننده استفاده نمایید تا کاربر را مشتاق به خواندن کند.

محتوا و کلمات کلیدی سئو داخلی سایت

یکی از بخش های اصلی ساختار سایت و همینطور عوامل تاثیر گذار در بهینه سازی سایت محتوای هر صفحه و کلمات اصلی است که در آن بکار برده می شود. محتوا همیشه از نظر گوگل اهمیت داشته و ایجاد کردن الگوریتم پاندا نیز بدلیل اهمیت محتوا و نظارت بر آن می باشد. محتواهایی که در صفحات سایت خود قرار می دهید نباید کپی باشند، هیچ گاه یک متن را از سایت دیگر بدون ایجاد تغییرات در سایت خود قرار ندهید، گوگل این روش را دوست ندارد و رتبه سایت شما را کاهش خواهد داد. سعی کنید محتوا را خودتان تولید کنید و مطالب مفیدی در آن قرار دهید تا محتوای با کیفیتی بدست آید. محتوای با کیفیت باید مرتبط با عنوان و موضوع صفحه باشد، استفاده کردن از حالت های متنی برجسته و مورب و همچنین استفاده از لیست نقطه گذاری یا لیست اعداد و بکار بردن کلمات کلیدی به تعداد و در جای مناسب کیفیت متن شما را بالا می برد.

تگ هدینگ در سئو داخلی سایت

تگ هدینگ یا Header tags که به صورت مخفف با حرف H نمایش داده می شود برای عنوان ها و سرتیترها استفاده می گردد و از این طریق به گوگل می فهماند که موضوع صفحه و محتوا در مورد چیست. این تگ در 6 حالت از h1 تا h6 وجود دارد که به ترتیب اهمیت و جایگاه عنوان از آن ها استفاده می شود. تگ h1 دارای بیشترین اهمیت و تاثیرگذاری بوده و تگ h6 نیز دارای کمترین اهمیت می باشد. بخاطر داشته باشید که از تگ h1 تنها یک بار می توان در هر صفحه استفاده نمود اما از دیگر تگ ها با توجه با جایگاه تیتر می توان بیشتر از یک بار نیز استفاده کرد. حتما عنوان مقاله را در تگ h1 قرار دهید و سعی کنید در این عنوان از کلمه کلیدی نیز استفاده نمایید همچنین در هدینگ های دیگر بهتر است مترادف کلمه کلیدی اصلی را بکار ببرید.

بهینه سازی تصاویر در سئو داخلی سایت

در زمان انتخاب و قرار دادن تصاویر در صفحات سایت خود باید علاوه بر اینکه تصاویر مورد پسند کاربر و همچنین مرتبط با موضوع باشند به این نکته نیز توجه داشته باشید که عکس برای موتورهای جستجو نیز باید مناسب باشد به همین علت می بایست آن ها را به صورت بهینه در سایت خود قرار دهید. برای این کار باید نامی برای عکس ها بگذارید که با محتوای صفحه مرتبط باشد، بجای فضای خالی بین کلمات از خط تیره در نام عکس استفاده نمایید، استفاده از سمبل هایی مانند % *& $ و... برای نام گذاری عکس ها اشتباه است، از همه مهم تر سعی کنید حجم تصاویر را به صورتی که کیفیت خود را از دست ندهند پایین بیاورید. حتما برای تصاویری که در سایت خود قرار می دهید تگ Alt قرار دهید. استفاده از این تگ برای عکس ها تاثیر بسیاری در سئو داخلی سایت دارد. تگ Alt به موتورهای جستجو می فهماند که موضوع و مفهوم تصویر چیست.

دکمه های اشتراک گذاری در سئو داخلی سایت

شبکه های اجتماعی یکی از بهترین راه ها برای جذب کاربر می باشد، تنها کافی است متنی جذاب تهیه نمایید و آن را از طریق دکمه های اشتراک گذاری در اختیار کاربران شبکه های اجتماعی قرار دهید. این دکمه ها را می توانید در بالا یا پایین صفحات سایت خود جایگذاری نمایید. محتواهای جذابی همانند یک داستان پرهیجان، فرصت های شغلی یا آمار و ارقام مهم از شانس بیشتری برای اشتراک گذاری توسط افراد برخوردار هستند. نکته قابل توجه این است که در اکثر شبکه های اجتماعی اولین چیزی که کاربرها درباره متن اشتراک گذاری شده مشاهده می کنند تگ عنوان و تگ توضیحات است که قبلا به آن ها اشاره کردیم.

سرعت لود صفحات در سئو داخلی سایت

از زمانیکه کاربر روی لینک سایت کلیک می کند تا زمانیکه صفحه به طور کامل بارگذاری شود نباید بیشتر از 2،3 ثانیه طول بکشد تا کاربر را از خود نراند. سرعت لود صفحات سایت با بهینه بودن سایت، حجم هاست و نوع طراحی سایت در ارتباط است. این مساله ایست که علاوه بر کاربرها برای موتورهای جستجو نیز اهمیت بسیاری دارد زیرا کاربران وقت زیادی برای بارگذاری کامل صفحات سایت نمی گذارند به همین جهت گوگل امتیاز سایت شما را کاهش خواهد داد. از عواملی که سرعت بارگذاری سایت را کاهش می دهند می توان به استفاده از هاست ارزان، بهینه نبودن سایت، نوع کدنویسی و بوجود آمدن کدهای اضافی، قرار دادن تصاویر با حجم بالا در سایت و استفاده از ماژول ها و ویجت های مختلف و زیاد بر روی سایت اشاره نمود.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

فرم تماس

کاربران گرامی با استفاده از فرم زیر می توانید با کارشناسان زرین سئو ما تماس حاصل نموده و در زمینه سئو سایت خود با آنها مشورت نمایید.

اطلاعات تماس

تهران - پونک، خیابان سردار جنگل، خیابان طباطبایی، خیابان زاگرس، پلاک 9 واحد 1
ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
 
 
تلفن:  44491770 - 021
تلفن:  44491771 - 021
موبایل: 09126863580
تلگرام: 09126863580

به ما بپیوندید